Her kan du se billeder fra det gamle Odense.
Ella Brøndums besøg i Odense, år 1923. Se andre af Ellas billeder HER
Motorvogn 11 stammer fra den første levering af motorvogne til Odense ved sporvejens åbning i 1911, hvor ASEA (Almänna Svenska Elektriska Aktiebolaget, Västerås) leverede netop 11 vogne. I 1913 tilkom yderligere tre vogne af samme type. De fleste af vognene – også denne – holdt ud lige til nedlæggelsen i 1952.Den åbne bivogn er en af otte, der blev leveret fra ASEA i 1911 til åbningen af sporvejen. Konduktøren billetterede under kørslen, gående på trinbrættet. Datidens motorer har ikke kunnet give vogntoget (især ikke et på tre vogne) nogen særlig hurtig kørsel, så det har ikke været så farligt for konduktøren, som det var på jernbanerne, hvor en tilsvarende billettering foregik.
Den bageste bivogn, nr. 33, blev leveret fra ASEA i 1913 i en serie på fire bivogne. Vognene fik et udseende, som i store træk svarede til motorvognenes. I 1925-26 fik de fire vogne lukkede endeperroner og forlænget akselafstand – så fotoet er fra perioden 1913-25