Her kan du finde billeder fra det gamle Thisted, Vorupør, Agger og Klitmøller.
AGGER

71.106 Agger 1899. Vandbygningsdirektør Otterstrøm og Ingeniør Sletting foran ingeniørboligen ( tekst på bagside af billede )
KLITMØLLER

71.96 Klitmøller kro 1910. Sletting skriver at bilen blev sat ind i rejsestalden.

71.159 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver

71.160 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver

71.161 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver

71.162 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909.

71.164 Klitmøller 1909: Peter Sletting skriver : " Landingspladsen havde før været fuld af flintesten og der var givet en bevilling til disse fjernelse. I stedet købtes skroget og blev under min ledelse fyldt med beton. Skibet gjorde landingspladsen fortrinlig. "

71.165 Klitmøller 1909 : Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Ved taljer og lignende til skibets master lykkedes det at rette skibet op "

71.166 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Jeg fik fiskerne og staten til at købe skroget og fik dette fyldt med beton "

71.167 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Jeg fik fiskerne og staten til at købe skroget og fik dette fyldt med beton "

71.168 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Jeg fik fiskerne og staten til at købe skroget og fik dette fyldt med beton, nu er Lepanto rettet helt op "

71.169 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Jeg fik fiskerne og staten til at købe skroget og fik dette fyldt med beton "

71.170 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Se hvor i fylder. Vi sparede og plumpede store sten ned i betonen. - Det var en dyr sparsommelighed "

71.171 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " En storm fyldte skroget med vand og da vi fik det ud så overfladen sådan ud"

71.172 Klitmøller 1909: Damperen Lepantos stranding ved Klitmøller 5. januar 1909. Peter Sletting skriver " Lepanto fyldt med beton under min ledelse. Dette regner jeg for et arbejde jeg kan være stolt af. Det var imod det man dengang kaldte naturens love og jeg fik alligevel alle med, fiskerne, vandbygningsvæsenet og ministeriet." Senere i 1940 skriver han " ca. halvdelen er nedbrudt af stormene og meget er rapareret på den, men den hjælper stadig med at holde Klitmøller landingsplads "

71.173 Klitmøller 1909: Peter Sletting skriver " forsøg på at standse bortskæring, men det var håbløst. Selv klitten med båden er borte nu "

71.174 Klitmøller 1890 : Peter Sletting skriver " andre strandinger der viser hvorledes stranden vokser ud til skibet. Og viser at således skal høfderne bygges."

71.175 Ringkøbing : Skibet Etna´s stranding. Peter Sletting skriver " Husby nord for Ringkøbing og Stadil fjord. Læg mærke til at der er en sandrevle udenfor skibet "
Vorupør

71.41 Vorupør. Fra venstre : Holga, Lull, Bedstemor. Helt til højre

71.44 Lull, vor hund og Far i Vorupør.

71.45 Vorupør : selskab, jeg tror der skal stå Elisabeth og venner.

71.46 Lull og Lene sammen med fiskere i Vorupør

71.49 Bedstemor, hunden Svip, Lull, Holga og Peter Sletting.

71.51 Fra venstre Peter Sletting, Lull, Bedstemor,Holga og Poul Bache.På bagsiden af billedet har Holga skrevet : Til højre min yngste broder. De kan nok se på Lull at hun ikke er fri af den vane at trække sig i ørerne.

71.53 Lulls fødselsdag ca. 5-6 år. Damen med hat er fru ing. Hansen, dernæst Ingeniør Hansen, Lisbeth og Holga.

71.54 Lull, vor pige, samt sygeplejersken Petrine med Lene.

71.55 Vorupør. Peter og Holga Sletting med Lene og Lull. Sommer 1909.

71.56 Vorupør: juli 1909. Palline ? Dagni Folkmann.

71.58 Vorupør vinter 1908. Fra venstre Formand Nielsen, Lull, samt Poul Sletting der forsøger at lære landmåling.

71.59 Fra venstre Ingeniør Saabye, Vandbygningsdirektør Westergaard. Huset er pyntet til Kongebesøg.

71.60 Kongebesøget i Vorupør 6. august 1908. Udgang på molen. Vandbygningsdirektør Westergaard til højre.

71.61 Frederik 8. besøg i Vorupør, 8. august 1908

71.62 Frederik 8 besøg i Vorupør 1908

71.63 Frederik 8. besøg i Vorupør, 8. august 1908

71.85 Thisted- Lisbeth ved havnen.

71.99 Vorupør ca. 1908. Peter, Holga, Lull samt enkefru Sletting på køretur i bil nr. 2. Beskrives som 1 cylindret liggende motor. Jeg tror det er en Oldsmobile Curved Dash fra ca. 1907.

71.100 Vorupør, arbejdspladsen ved molen.

71.101 Vorupør ca. 1908. Arbejdspladsen ved molen.

71.102 Vorupør ca. 1908. Arbejdspladsen ved molen.

71.103 Vorupør ca. 1908.

71.104 Vorupør ca. 1908. Ingeniør Hansen og Overbygn ? Svært at læse.

71.105 Vorupør. Den færdige mole cirka 1908.

71.107 Vorupør ca. 1908. Ingeniør Hansen ved læmolen.

71.108 Vorupør ca. 1908. Fra den store kran. Pilen angiver hvor Ingeniør Sletting boede.

71.109 Vorupør ca. 1908. Tekst ved billedet : Læmolen. Store blokke anbragtes på sporet for at ... på det. På læsiden byggedes sikring da havet truede med bagskæring.

71.110 Vorupør ca. 1908. Bygning på yderste ende af læmolen.

71.111 Vorupør ca. 1911. Tekst på billede : Den mærkelige måde overbygningen blev til på.

71.112 Vorupør 1. maj 1911. Den resterende overbygning.

71.113 Vorupør mole. Fyrtårnet rejses.

71.114 Vorupør mole. Fyrtårnet er rejst.

71.115 Vorupør mole. Fyrtårnet rejses.

71.116 Vorupør mole. Fyrtårnet bygges. En af tømrerne ses til højre i billedet.

71.117 Vorupør mole efter en storm.

71.119 Vorupør 27. november 1908. Dæmningsbrud og landingsplads. Det er slemt når stormen rasede.

71.120 Vorupør 27. november 1908.

71.121 Vorupør 20. august 1908.

71.122 Vorupør, 10.9 1908 :

71.123 Vorupør bådeplads 19. januar 1909.

71.124 Vorupør 4. februar 1909. Landingspladsen ødelagt. Vi jævnede den ud.

71.125 Vorupør 4 februar 1909. " Terrainet mellem dæmningen og Østre Høfd taget dagen efter stormen 4 februar 1909. ½ fod lavvande. Man ser dønningerne endnu. Bygningerne blev revet ned ".

71.126 Vorupør i 1909. " I magsvejr "

Skallingen ca. 1909. Vandbygger Peter Frederik Sletting besigtiger skader efter stormen.

71.128 Vorupør 1909. Man ser den lodrette brink med dens mange rallag, det tidligere fundament for cementskuret er blotlagt.

71.129 Vorupør november 1908. " billede af bådepladsen og dæmningen, taget fra broen den 20. november 1908 i ret solrigt, men mørkt vejr. Ingeniør Sletting, Sct. Nikolajvej 15, Kbh. V. Vi måtte jævne skrænterne ud for at fiskerne overhovedet kunne komme frem på havet med deres både."

71.130 Vorupør februar 1909. "Man ser hvor umulig landingspladsen er "

71.131 Vorupør fiskerforenings bestyrelse.

71.132 Vorupør ca. 1909

71.133 Vorupør. " Efter vi har skåret brinkene bort, kan bådene alle komme ud "

71.134 Vorupør efter stormen 11. februar 1911. Stormen har ødelagt den faste dæmning fra broen "

71.136 Vorupør 5. november 1911. Adgangsbroen til molen.

71.137 Vorupør ca. 1911. " Arbejdet med at jævne brinkerne ud er færdigt. Bådene har været ude"

71.138 Vorupør. "Slettings høfd nord for molen. Nu er der intet at se, alt er tilsandet ligesom hele landingspladsen er sandet til igen. Denne høfd standsede dengang bortskæringen og blev bygget af mig, også på min instruktion. ( Peter Sletting ) Høfden er blevet forbedret af vandbygningsvæsenet og bl.a. har man udlagt en gammel damper Prøven " fra Lemvig parallelt med stranden, vinkelret på høfden. Der ligger den nu og har skabt gode vilkår for fiskerne "